Als vrijwilligersorganisatie biedt de Voedselbank mensen in nood tijdelijk een wekelijks aanvullend voedselpakket. Om deze pakketten te kunnen samenstellen, houdt de Voedselbank IJmond-Noord regelmatig inzamelacties bij supermarkten in de regio. GroenLinks Castricum organiseerde deze inzameling als dank voor het werkbezoek dat de fractie begin januari mocht brengen aan de Voedselbank IJmond-Noord.

De inzamelingsactie was een groot succes. Castricummers doneerden gul, en aan het einde van de middag konden maar liefst 93 kratten vol levensmiddelen naar de centrale opslagloods in Beverwijk worden gebracht, een hele hoge score. Ook de collectebus deed goede zaken. Zo was er een meisje dat met de verkoop van zelfgemaakte armbanden geld inzamelt voor goede doelen. Zij gaf ruim zestig euro om het werk van de Voedselbank te steunen.

Felien, Marleen en Ezra, GroenLinks-vrijwilligers, doen mee aan de inzamelingsactie voor de Voedselbank IJmond-Noord

Aan het eind van de middag sprak Voedselbank-fondsenwerver Steve de Boer grote waardering en dankbaarheid uit voor de GroenLinksers die zich deze zaterdag hadden ingezet voor de mensen die afhankelijk zijn van de Voedselbank.

De foto bovenaan dit artikel is gemaakt door Henk Hommes.