GroenLinks Castricum maakt zich zorgen over de huisvesting van verblijfsgerechtigden en trekt aan de bel. Want in onze samenleving kijken we om naar elkaar. Ook, nee, juíst in woelige tijden als het de kwetsbaarsten zijn die het onderspit dreigen te delven.

Machiel Postma schreef namens onze fractie deze brief:

In afschrift aan het college en de gemeenteraad van de gemeente Castricum

Castricum 16 juni 2020

Geachte leden van Gedeputeerde Staten van Noord-Holland,

Naar aanleiding van de briefwisseling tussen uw college en het college van de gemeente Castricum inzake de taakstelling voor de huisvesting van verblijfsgerechtigden willen wij graag onze verontrusting over dit onderwerp met U delen.

Wij maken ons buitengewoon zorgen over de voortgang van de taakstelling, omdat er op één paard gewed wordt en dan ook nog een nogal traag paard. Het realiseren van flexwoningen kan bijdragen aan het realiseren van extra woningen, maar kost dusdanig veel tijd dat het te voorzien valt dat er dit kalenderjaar geen woning gerealiseerd wordt.

En het alternatief? Dat is waar we ons nog meer zorgen over maken. Er wordt geen alternatief geboden.

Hoogachtend namens de fractie van GroenLinks Castricum,
Machiel Postma